9h30

Soutenance de thèse de ARNAUD SALLERIN

L'influence des caractéristiques d'un logo sur les réponses des consommateurs

Influence of logo characteristics on consumer responses

Jury

Rapporteur_LICHTLE_Marie-Christine_Université de Montpellier
Rapporteur_LEMOINE_Jean-François_Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne
Président_CAPELLI_Sonia_Université Jean Moulin Lyon 3
Examinateur_CELHAY_Franck_Montpellier Business School
Examinateur_DIANOUX_Christian_Université de Lorraine


école doctorale

SJPEG - SCIENCES JURIDIQUES, POLITIQUES, ECONOMIQUES ET DE GESTION

Laboratoire

CEREFIGE - Centre Européen de Recherche en Economie Financière et Gestion des Entreprises

Mention de diplôme

Sciences de Gestion (SJPEG)
Salle des séminaires Maison de la Recherche 23-25 Rue Baron Louis, 54000 Nancy
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Mots clés

graphisme,réponse,caractéristique,design,logo,consommateur,

Résumé de la thèse

Etudier les caractéristiques d'un logo par le prisme du marketing implique tout d'abord un essai de clarification de cet élément constitutif des marques, à la fois concret et immatériel.

Keywords

graphic,consumer,response,design,logo,characteristic,

Abstract

Studying logo characteristics through the prism of marketing first of all implies an attempt to clarify the definition of this founding stone of brands. By cross-referencing literature from various fields, we propose a definition of logos and a way of categorizing them according to their essential constituent elements (chapter 1). An analysis of both practice and academic literature has led us to study two main logo characteristics: their color and their slant (chapter 2). More specifically, this manuscript will focus on the effects of hue and typographic slant on consumer perceptions.